top of page

Vinter samling


Da var det klart for ny samling på Skeikampen. Den samme gjengen ut på tur. Noen kom torsdag, andre fredag. For meg holdt det med økter lørdag og søndag. Så på lørdag var det tidlig opp på hundeøkt. Da snørekjørte vi alle med 2 hunder. Hadde korte 2 min drag innover og hadde fokus på forbikjøringer og la den som kjører forbi dra avgårde. Dermed hadde vi hundene litt løst og avsluttet med to lengre drag. Zorro ble kjempe sliten som forventet når vi runder 20 km. Da er det helt stopp. Mens Tingeling holder koken og tar ansvar. Hundene kom rett inn i senga og fikk bra med væske før vi dro rett ut på intervaller. Da gikk vi 6*4 minutter drag oppover rundt fjellrunden. Det var knall hardt og syre fra første steg. Vi kom oss på toppen og gikk videre rundt fjellrunden. Den er ca 10 km. Etter denne økten var jeg helt ferdig og det var godt med en god lunch og en powernap. Deretter var det ut på en ny økt. Det skulle være teknikktrening og langtur. Jeg ble bare med på teknikktreningen, dermed tilbake til hytta og tok noen gode tøyeteknikker. Det ble tidlig seng for å klare å stå opp til hundeøkten. Da stod det 2*15 min drag på menyen og litt løs trening, deretter korte hurtighetsdrag på slutten. Zorromannen ble veldig sliten så da fikk han løpe løs siste delen, så fikk gamlemor bruke seg ordentlig. Tingeling nærmer seg etterhvert 10 år og syns hun holder seg veldig sprek og fin. Morsomt at hun enda henger med selv om farten ikke er på topp enda. Helgen var veldig fin og tar med meg mye råd og motivasjon videre mot en ny sesong. Zorro og jeg gleder oss veldig!!!!

Siste innlegg
bottom of page