top of page

Sesongen over

Da var sesongen vår over. Jeg er stor fornøyd og kunne ikke hatt en bedre sesong. All treningen jeg har lagt ned på Zorro har virkelig betalt seg. Men under sesongen har jeg også sett at det enda må jobbes med å få han til å holde distansene. Men vi nærmer oss veldig! Målene i år var å bli tatt ut til EM og få medalje i flerspanns NM. Kan vel si at disse målene ble vel innfridd :) Vi ble tatt ut i alle distansene i EM, der det ble to 5 plasser med Zorro, en 14 plass med Sylvester og 8 plass i stafetten. I NM flerspann ble det bronse, medalje i combined glapp når det var igjen 2 km, da Zorro sprakk, men fikk en gledelig bronse i pulk 10km. Som avslutting ble det sølv i stafetten der vi gikk første etappe. Så 3/4 NM medaljer er jeg stor fornøyd med! Her er resterende resultater for sesongen:

1 plass Nittedalsløpet

3 plass NM Flerspann

4 plass Uttaksløp Snørekjøring EM

2 plass Hamar hundekjørerfestival

5 plass EM Pulk

5 plass EM Combined

7 plass NM Combined

3 plass NM pulk 10km

2 plass NM stafett

Kan ikke være noe annet enn fornøyd med denne sesongen! Men igjen har jeg lært mye, som jeg skal ta med meg til neste sesong. Til neste år skal vi få trent på Zorro sine svakheter og jeg skal fokusere på bedre teknikk og forhåpentligvis få til litt bedre utholdenhet. Denne sesongen har gått hardt ut på binyrene mine og leveren, så hvordan treningen blir fremover er litt usikker enda. Det blir noen turer til Brussel for oppstart av behandling der. Satser på at dette skal gi stor bedring! Her oppe på Geilo er det enda februarføre på ski, så vi nyter snøen så lenge det varer. Det blir nok en fin tid fremover :D


Siste innlegg
bottom of page