top of page

NM 20km og stafett

Helgens siste NM helg er over. Denne gangen var det 2 mil med pulk og stafett på søndagen. Jeg var veldig usikker på å stillte til start, da jeg aldri har gått så langt med denne kroppen under press. Zorro har heller ikke holdt så langt uten å fått store problemer så jeg var veldig spendt. Vi hadde foreberedt oss litt og fått til noen lange treningsturer med pulk, men med gode pauser. Jeg bestemte meg bare for å prøve og gjøre det beste ut av det. Jeg tok med meg næring både til meg selv og Zorro. Nm helgen var på Brumundal og det snødde tett så forholdene var litt tunge. Men som vanlig hadde jeg gode ski fra Sport1Geilo, så sånn sett kunne jeg ikke klage. Starten gikk bra og det tok ikke lang tid før vi tok igjen noen konkurrenter. Vi klarte å holde farten oppe og vi jobbet godt. Etter ca 15 km prøvde jeg å stoppe opp å gi Zorro næring. Jeg så han var veldig sliten, men han ønsket ingenting og jeg klarte ikke å få i han så mye. Vi måtte dermed bare prøve å jobbe oss mot mål. Målet for denne distansen var å komme oss vel i mål uten noe tull. Jeg roet ned farten og lot Zorro styre. Holdt litt igjen og hjalp til så godt jeg kunne. Dette gjorde at vi klarte å komme oss til mål til en overraskende 4 plass. Det hadde jeg aldri trodd før start. Ett godt stykke bak 1 plassen, men det gjorde meg ingenting. Utrolig fornøyd med at vi begge to holdt uten å gå på en stor prekk. Resultater her!

På søndagen var det stafett. Vi i BHK stilte meg Julie T.Holthe , Cathrine Spigseth og meg. Zorro og jeg hadde fått siste etappen med snørekjøring. De to første etappene gikk veldig bra og vi ble sendt ut til en god 2 plass. Vi tok raskt ledelsen og dro på videre. Men kroppen min var dønn stiv fra gårsdagen og kjempe sliten. Vi ble derfor tatt igjen av to lag som stilte opplagte og klar for fight. Det ble dermed en bronse plass på oss denne gangen. Men godt fornøyd med innsatsen med tanke på 2 mil i beina fra dagen før. Resultater her!

Alt i alt har det vært en utrolig bra NM sesong. Vi har hatt det kjempe gøy og vi har stilt med ny motivasjon hver gang. Zorro har vært utrolig dyktig og det har vært så gøy å stille sammen med han. Gleder meg til neste sesong!


Siste innlegg
bottom of page