top of page

NM Combined, sølv


Foto: Ina Bolmstedt

Dagen jeg ikke trodde skulle komme. At Zorro og jeg skulle i spurt oppgjør om gullet. Gullet som vi glapp med en snute, ble min gulldag. Det var fellestart, en start som gikk veldig bra. Men etter noen 100 meter ble det kluss i en sving da Zorro ville kutte svingen. Vi tapte litt tid, men det gikk i orden og det var bare å gi full krutt videre. Etter noen kilometere fikk vi tatt igjen teten og gikk opp i ledelsen. Vi klarte å holde oss foran og unngikk noen flere uhell. Etter 7,5 km kom vi inn til stadion der vi skulle skifte over fra pulk til snørekjøring. Det gikk relativt greit og vi roet ned pulsen litt ut fra ¨pitten¨og kom oss ut i en tredje posisjon. Det ble en jevn drakamp i teten, men når det stod igjen 1,5 km begynte det litt etter litt å bli en luke ned til gruppa. Zorro og jeg lå helt fremme med Carina og Solo. Vi fikk flere metere og dermed stor luke. I siste harde bakke var vi side om side og det var vi helt inn til mål. Jeg forstod at det ikke lenger bare stod om en pallplass, men at det stod om gullet. Da jeg innså det ble jeg så sinnsykt glad at jeg faktisk ikke klarte å ta meg sammen å gi alt de siste meterne. Bare det å få være med i denne spurten gjorde meg så stolt. Vel i mål, en snute bak gullet, kom alle gledes tårer ut og jeg har aldri vært så stolt som da. Med alle mine utfordringer, var dette virkelig gull for meg. Under har jeg laget en film fra løpet som viser dere en del av dagens reiser. Resultatliste er å se HER!

Foto: Ina Bolmstedt

Siste innlegg
bottom of page