top of page

Drammen Grand Prix

Da var Drammen Grand Prix ferdig og vi nærmer oss NM. Vi fikk en fin gjennomkjøring her og er godt fornøyd. Jeg har aldri kommet til finalen før, så målet i år var å komme dit. Vi fikk plassen helt innerst, noe som medførte at Zorro ble presset litt ut i hver sving. Og der stod det noen skumle små stolper. Det gikk heldigvis bra. Farten var høy og det var veldig gøy å sykle. Vi kom oss inn til en 2 plass i semifinalen, og var dermed videre til finalen. De 4 beste gikk videre. Jeg hadde også meldt meg på sparkesykkel 2 spann med Tingeling og Sylvester. Dette gikk også veldig bra, men frøkna har mistet litt fart og vi klarte dermed ikke å holde følge. Ble en 3 plass i semifinalen, totalt en 5 plass. Etter en liten pust i bakken var det klart for finale med sykkel og Zorro. Vi kom fort ut fra start og hadde teten hele første runde. Dermed ble det hard konkurranse inn mot mål. Selvsagt rundt siste sving begynte kjede på sykkelen å hoppe og jeg fikk dermed ikke tråkket noe med effekt. Jeg måtte da finne på noe annet og prøvde å gire opp Zorro enda mer, men resultatet ble han han ble litt forvirret og hunden ved siden av ble super gira og satte opp speeden sin. Det ble ett tett race mot mål. Vi var tre stk som kjempet og det måtte målfoto til for å finne ut plasseringene. Det ble en 2 plass på oss og jeg er veldig fornøyd med det. Zorro jobbet veldig bra, han var litt usikker noen steder, noe jeg syntes var rart, men ble fort fokusert igjen. Målte en toppfart på 38,2 km/t. Nå blir det trening mot NM og gleder meg kjempe masse. Under er det en film fra syklingen med Zorro og resultater er å se her!


Siste innlegg
bottom of page