top of page

EM - mitt eventyr

Jeg var så heldig å bli tatt ut til EM og det i alle distansene. Torsdagen var det 10 km pulk. Det var hard konkurranse så jeg hadde basert meg på å kjøre mitt eget løp og være fornøyd med det. Når resultatet da ble en 5 plass, kom tårene fort ut. Det hadde jeg aldri forventet meg. Feiringen ble i sengen for å bli mest mulig klar for fredagen. Da var det snørekjøring 15 km. Jeg valgte å spare Zorro og brukte Sylvester. Han er veldig rask men ikke helt moden i hode enda, men vi fikk en fin gjennomkjøring og tok det rolig. Det gav en positiv opplevelse for Sylvester og en 14 plass. På lørdagen var det combined. Starten gikk som vanlig bra og vi fikk en god plassering. Etterhvert ble feltet strekt og vi lå godt ann på en 3 plass da løpet hadde gått i ca 5-6km. Dessverre trodde plutselig Zorro at vi skulle over på en snarvei og dro av gårde ut i en annen løype. Denne løypa var sperret med store trekvister og denne fikk vi tredd mellom pulkskiene og pulken. Vi stod vel i 40-50 sek før jeg klarte å dra denne ut. Teten var for lengst borte og plasseringene hadde pasert forbi. Lå ca på 10 plass inn til piten. I piten var vi raske og kom ut som nr 6. Snørekjøredelen gikk greit og vi tok litt innpå, men ikke godt nok. Det endte til slutt om en spurt der vi akkurat klarte å kapre 5 plassen. Skuffelsen var der, da jeg visste at vi kunne ha klart bedre, men til slutt så er jeg selvsagt stor fornøyd med enda en ny 5 plass. På søndagen ble vi akkurat tatt ut til det siste stafettlaget. Her gikk jeg andre etappe. Første etappen hadde dessverre ikke gått så bra, så utgangspunktet mitt ble en 11 plass. Men Zorro gjorde igjen en flott jobb og vi vekslet inn til en 8 plass. Dette ble også vårt resultat. Alt i alt stor fornøyd med vårt første mesterskap, og de gode resultatene.


Siste innlegg
bottom of page