top of page

NM i combined og pulk

NM ble avlyst for en god stund siden før i år, og ble dermed flyttet til Geilo helgen etter EM. Det var litt for tett opptil EM for meg, da jeg bruker fryktelig lang tid på å restituere meg. Men til start måtte vi stille når det var på hjemmebane. På lørdag var det combined. Fellesstarten gikk veldig bra og vi kom oss greit opp i tetgruppen. Inn til pitstoppen lå vi som nr 4. Vi hadde ligget litt bak, men den siste km hadde vi tatt veldig innpå, så ut fra pitstoppen lå vi som nr 2. Vi lå å vekslet lenge mellom 2 og 3 plassen, men det ble til slutt for tungt og vi måtte jobbe med å prøve å bevare 3 plassen. På siste runde begynte det å bli fryktelig varmt for Zorro og det var tungt føre. Vi ble hentet inn og jobbet svært hardt med å beholde 3 plassen, men Zorro stivnet helt. Og de 2 siste km ble vi hentet inn av veldig mange og havnet til slutt på en tøff 7plass. I mål var Zorro på bristepunktet til å få anfall og dette gjorde at jeg ikke ville bruke han på søndagen. Men en time før start på søndagen ombestemte jeg meg. Jeg ville bruke han og heller bryte. Det viste seg han at ville virkelig gå. Merket jo at han ikke hadde den samme spruten, men jobblysten hans var der og han jobbet alt han kunne. Dette resulterte i vår første NM medalje bare oss to sammen; bronse, som for meg var gull!


Siste innlegg
bottom of page