top of page

Sesongen godt i gang

Vi har nå deltatt i 2 løp; Nittedalsløpet og Bærumsløpet. Hundene har fått en fin oppkjøring mot sesongen, mens jeg har måtte forholdet meg til å bare å klare å fullføre hundeøktene. Men det er bedre enn ikke noe. Vært mye på Geilo og fått gått mye på ski og hundene har fått solide treningsøkter. Utfordringen med Zorro er at han går seg stiv. Ca rundt 10 km. Og da går det fort saktere. JEg skal gjøre noen små justeringer og håper på at det vil bedre han litt. Til helgen venter NM tospann der jeg skal kjøre med Tingeling og Zorro. Tingeling er i bra form, men er avhengig av at hode hennes er med. Hun har en tendens til å slutte å jobbe med engang det blir tungt. Men vi har fått til noen økter nå og jeg håper hun vil gjøre sitt beste, for gjør hun det vet jeg at dette tospannet vil gjøre det bra. På søndag er det stafett og da stiller jeg på lag til BærumHK. Gleder oss masse. Distansen er da 5 km. Usikker på hvilke etappe vi skal ha enda. Nittedalsløpet var årets første for oss, det ble en tung men fin dag. Den snødde som bare det og løypa var ikke kjørt opp så det var merkbart både for hund og utøver. De 10 første km gikk veldig radig, men så gikk Zorro seg stiv og da gikk farten betydlig ned, men han jobber enda godt på og det gjorde at vi kom inn til en 3 plass, men litt langt bak vinner tiden. I helgen var Bærumsløpet og været var betydlig bedre og flotte løyper. Kroppen min hang ikke helt med, men som vanlig gir man alt man har. Vi kom godt i gang og hentet inn løpere underveis. Det er ikke alltid like lett å komme seg forbi, men på en eller annen måte så går det. Hadde en liten hendelse der Zorro kom ut fra draget, men det løste seg heldigvis ganske greit og fikk han kjapt inn igjen. Han er like konsentrert hele veien, bryr seg ikke om noe og er egentlig helt rå... i mine øyne :D Under kan dere se ett forsøk av en film fra Bærumsløpet.


Siste innlegg
bottom of page